Podczas pandemii, zwykłe czynności, jak robienie zakupów, wiążą się z koniecznością odpowiedzialnego zachowania przez przedsiębiorców, pracowników i samych klientów w trosce o zdrowie swoje i innych. Właśnie dlatego powstała kampania społeczna “Bezpieczeństwo - kupuję to!” pod hasztagiem #kupujebezpiecznie. Jej celem jest edukowanie i promowanie prawidłowych postaw podczas zakupów, w centrach handlowych, ale również w innych miejscach handlu oraz usług, by klienci pamiętali o zachowaniu określonych wymogów, a jednocześnie mogli bezpiecznie i komfortowo korzystać z oferty centrów handlowych. 

Najlepszym sposobem na uchronienie się przed zachorowaniem na COVID-19 jest dystansowanie społeczne oraz zasłanianie nosa i ust. Zasad postępowania jest dużo więcej i trzeba o nich głośno mówić. Wszyscy zainteresowani znajdą je na profilach społecznościowych kampanii na Facebooku i Instagramie oraz na dedykowanej stronie internetowej www.kupujebezpiecznie.pl.

Inicjatorem kampanii jest Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) - Partner Targów Antycovid Expo. Wsparcie dla kampanii zadeklarowały takie organizacje jak: Polska Izba Handlu (PIH), Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji (POHiD), Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, Związek Pracodawców Hoteli, Restauracji i Cateringu (ZP HoReCa). Organizacje te widzą ogromną potrzebę wspierania właściwych zachowań klientów podczas robienia zakupów, czy korzystania z usług, jak również promocję dobrych praktyk w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa przez całą branżę handlowo-usługową.